24/9/10

No al transvassament

Com ja és sabut, l'aigua és un bé escàs i cada cop està generant més discussions. És possible que en un futur proper l'aigua generí guerres, però de moment està mobilitzant a la gent dels pobles i regions. És el cas de Cusco i la seva província, on aquests dies ha tingut lloc una vaga en protesta a la construcció d'una presa que ha de servir per desviar aigua cap a la regió d'Arequipa. Cusco va quedar paralitzada per una vaga de 48 hores amb bloqueig de rutes, tancament de comerços i suspensió de trens turistícs al Machu Picchu.
Durant la meva ruta amb bicicleta direcció a Puno vaig topar amb un dels punts on els manifestants tenien col.lapsada la carretera des de feia 4 dies. Aquest és el mètode utilitzat per privar el pas dels vehicles.
Durant molts quilometres vaig circular entremig dels camions, autobusos i cotxes paralitzats a la carretera. Per sort, amb la meva bicicleta vaig poder esquivar tots els obstacles i continuar el meu camí. 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada